Even voorstellen

Even voorstellen: ik ben Jan Hijlkema, eigenaar van Buro OPS. Lang geleden ben ik mijn carrière begonnen bij het Korps Mariniers. Begonnen als marinier der 1e klasse en al snel doorgegroeid naar onderofficier. De tijd bij het Korps heeft mij op een positieve manier gevormd. 
De kernwaarden ‘verbondenheid’, ‘kracht’ en ‘toewijding’ hebben daar betekenis gekregen voor mij en zijn tot op de dag van vandaag nog van onschatbare waarde. 

Ik heb hier geleerd dat je in je eentje niets of minder bereikt én dat een team zo sterk is als de zwakste schakel. Naast goed teamwork dragen duidelijkheid, flexibiliteit, heldere taak- en rolverdeling en logische processen bij aan een succesvolle operatie. 
Ik kan wel zeggen: bij het Korps is de basis gelegd voor de rest van mijn carrière.

Tijd voor iets anders

Na 10 jaar besloot ik dat het tijd werd voor iets anders. Maar wat? Waar kan ik mijn ervaring die ik opgedaan heb bij het Korps mariniers toepassen en waar kan ik mij verder ontwikkelen? 
Het werd: de Rotterdamse haven. Een mooie periode waarin de werkomgeving en zeker ook de mensen mij erg aanspraken. 
De ‘niet lullen maar poetsen’ mentaliteit is erg fijn om mee te werken. Lekker nuchter, pragmatisch, doel- en resultaatgericht. 
Hier werd voor mij duidelijk dat ik op mijn plek ben wanneer ik verantwoordelijk ben voor een dynamische omgeving, samen met de mensen het verschil kan maken en kan levelen op de verschillende niveaus binnen een organisatie. Dit gaf mij enorm veel energie!

Blijven leren & verbeteren

In de jaren daarna heb ik op verschillende managementposities in diverse organisaties en branches mogen werken, waarbij ik kennis en ervaring heb kunnen opdoen op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Het continu willen blijven leren & mijzelf willen verbeteren vind ik belangrijk en haal ik veel plezier uit. 
Na het volgen van de Lean Six Sigma Black Belt opleiding in 2016 heb ik dan ook meerdere projecten en programma’s mogen leiden en begeleiden waarbij continuous improvement centraal stond. Andere inspireren en motiveren om een cultuur van continu verbeteren te creëren. 
Het samen opstellen van doelen, deze behalen en vervolgens dit ook samen te vieren. Blijer kun je mij niet maken! 

Buro OPS

Dit was voor mij de reden om te starten met Buro OPS. Mijn opgedane kennis op managementniveau en op het gebied van continuous improvement wilde ik delen met zoveel mogelijk organisaties. 
Doordat ik snel een organisatie kan doorgronden, makkelijk contact maak met de mensen, durven zij zich snel kwetsbaar op te stellen. Hierdoor komen we samen snel tot de kern, wordt de richting waar we heen willen duidelijk en kunnen we samen stappen maken naar een gesmeerde operatie!  

Geïnspireerd geraakt door mijn verhaal? Wil je kennismaken? Of heb je vragen over de diensten van Buro OPS? Neem gerust contact op via onderstaand contactformulier of bel naar 06-30183811!

Waarom organisaties voor Buro OPS kiezen

HACO

Jan heeft ons geholpen met het verbeteren van de processen. Na een analyse werd duidelijk waar het beter kon en is daar met succes samen met het team aan begonnen.

Daarnaast zijn er (coaching) sessies geweest met de medewerkers om de de onderlinge samenwerking te verbeteren. Door zijn ervaring weet hij snel tot de kern te komen en hiermee aan de slag te gaan.

FloraHolland

We hebben Jan als consultant ingehuurd om de processen binnen facilitair management te onderzoeken en te verbeteren. Jan heeft met zijn gedrevenheid en passie voor verbeteren de teams zelfstandig meegenomen en diverse verbeteringen doorgevoerd.

Op alle locaties is 5S geïmplementeerd en heeft samen met de medewerkers Lean methodieken met succes gebruikt om de processen te verbeteren en te standaardiseren.

Ben je op zoek naar een consultant die het team enthousiast maakt en je processen slimmer organiseert? Dan kan ik Jan van harte aanbevelen!

Dijkstaal B.V

Jan heeft ons geholpen met het implementeren van de 6S werkplekorganisatie.

Hij weet goed te "levellen" met onze collega's op de werkvloer en laat hen zien wat het op kan leveren, doordat hij veel ervaring heeft, zelf aanwezig is, meehelpt en ook in overall loopt krijg hij het voor elkaar om mensen te motiveren en veranderingen door gevoerd te krijgen.

Ik kan Jan Hijlkema bij een ieder van harte aanbevelen!

ProDelta Holding

In de afgelopen 5 maanden heeft Jan voor ons een interim opdracht uitgevoerd, waarbij wij super tevreden zijn. Jan heeft in zijn interim positie als operational/logistiek manager een enorme daadkracht getoond en de mensen richting en motivatie gegeven om de afbouw van aktiviteiten op succesvolle wijze te realiseren. Gedurende het gehele traject is er sprake geweest van een transparante communicatie. Chapeau!

Ik kan Jan van harte aanbevelen en wens hem veel succes bij zijn volgende opdracht !

Peinemann Port Services

We hebben Jan leren kennen via een gezamenlijke opdrachtgever, tijdens het samenstellen van een gezamenlijke OGSM merkte we al snel op dat Jan een gedreven persoon is. Met een aantal sessies was de OGSM gereed en inmiddels div acties gerealiseerd.

Mooi om te zien hoe gedreven hij is, we gaan zeker nog meer gebruik maken van zijn kennis en kunde.